Jag har sen lång tid tillbaka varit en person som varit emot pälsindustrin, men mer än så har det inte varit! Men under det senaste året har jag blivit mer och mer engagerad i ämnet om djur ska användas inom modeindustrin. Ju mer jag har läst om det desto mer har jag blivit emot det och nu underviker jag kläder, accessorarer osv som innehåller päls, skinn och ull. 
Jag tycker detta är en viktig fråga och jag tycker att man borde tänka till innan man går och köper något som är gjort av t ex äkta päls, köp istället fuskpäls det ser minst lika bra ut och en levande varelse slipper lida! 
 
Jag som vill in i modebranschen och jobba som designer, jag tänker verkligen på att inte använda material som kommer ifrån djur, ibland är det svårt, man måste säga nej till det där fina tyget som hade varit perfekt till ens skapelse, men genom att avstå får man istället ett rent samvete. Min slutkollektion som jag håller på att göra nu är helt fri från material som kommer från djur, vilket jag är stolt över!
 
Jag vill förändra djurens situation och jag försöker göra det genom att avstå från produkter som päls, skinn och ull. Jag försöker även informera andra människor om hur det faktiskt ser ut så att de i sin tur kanske väljer att avstå från de genom att veta vad djuren blir utsatta för. 
 
Jag önskar att så många som möjligt hade börjat tänka till och slutar stödja djurplågeriet för det är just det man gör när man köper t ex en pälsväst! Tänk till, snälla!

Kommentera

Publiceras ej